Followers

Menjaga Hati

Friday, December 02, 2011 | 0 Comments



Pagi2 buta pukul 1.20 a.m. nih tibe2 teringin nak menulis something.
main tulis je nih..

"terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya"


perasaan manusia ni macam2..semua orang berbeza-beza caranya..
please treasure your friend's heart.
kalau ade isu sensitif tuh.. jangan disebut depan si tuan punya badan..
walaupun tuan punya badan tuh nampak mcm biasa-biasa jek, xde perasaan, cool, nmpk relaks.. tp pecayalah..dia juga ade perasaan..

macam mane nak tahu perasaan orang itu?
k lah.. ambil contoh rakan taulan kite-kite pon dah cukup..
sepanjang anda berkawan.. takkan xde satu hapak pon yang kita xfaham tntg diri kawan kite tuh kan..?

mungkin dia xsuke kite sebut pasal family dia.. sebab..
"ouh.. rupa2nya dia ade masalah family yang sgt luar biasa, berbeza dgn keluarga aku"

mungkin dia xsuke kita membanding-bandingkan dirinya dengan orang lain.. kerana dia sudah cube menjadi yang terbaik utk kebaikan sume orang.

apabila kita sudah tahu sedikit-sebanyak tentang diri kawan kita tuh.. cubelah faham keadaan dia. janganlah buat sesuatu benda yang melulu yang sampai akhirnya dengan secara tak sedar rupa-rupanya kita telah melukakan hatinya..hanya dek kerana kata2nya mahupun sikapnya itu.
*biasanya ini terjadi di kalangan kaum hawa..
kaum adam mereka lebih bersifat Open~ ngeh


Memahami untuk Difahami.
selamilah diri manusia itu sebelum anda berangan-angan bahawa mereka akan memahamimu kelak.

0 Ulasan:

Post a Comment

Follow by Email

About