Followers

Nak Paksa-Paksa Orang Pulak

Monday, January 16, 2012 | 0 Comments

"Woi apsal kau masuk bilik nih...kau nak rogol aku ke?!!!..."

"gilerr aku nak rogol kau...aku nak amik baju lahhh!!!!..."   
  Lestary TV3: Vanila  Coklat






kehkehkeh...boleh gelak guling-guling tengok citer Vanila Coklat nih...lagi-lagilah tengok si Izara Aishah yang comey lagi garang tuh..
Itu lah padahnya kalau  kawen tak ada perasaan...kena paksa pulak tuh...hambek ko!..

Yang kat atas tuh kena paksa kahwin....sebenarnya banyak lagi benda-benda lain dalam kehidupan ni yang kita terpaksa buat...dengan lain perkataan tu kita kena buat sesuatu tanpa kerelaaan...

Tak semua benda yang kita nak...kita idamkan...kita impikan...kita sayang...kita akan dapat...
dan biasanya sesuatu yang kita impikan...yang kita sayang itulah yang akan pergi dari hidup kita..

Sebaliknya sesuatu yang kita tak suka...yang kita tak harapkan langsung pun...itulah yang akan datang kepada kita...yang akan kita dapat...



nak tak nak kita  kena terima...kena redha bukan pasrah..
redha itu ikhlas...pasrah itu menyerah...pehh pinjam ayat Lisa Surihani dalam Ombak Rindu kejap!




Tetap bersyukur dengan apa yang dikurniakan olehNya ..
Yakin dengan apa yang telah ditetapkan untuk kita...sebab kita tak tahu rahsia yang tersembunyi di sebaliknya.. hanya Allah sahaja yang lebih Maha Mengetahui di setiap sesuatu kejadian itu.

Jadi kita jalani hidup ini seadanya....dengan tenang dan hepi...yey!..^_^

0 Ulasan:

Post a Comment

Follow by Email

About