Followers

Sayur Lodeh untuk santapan

Friday, September 09, 2011 | 0 Comments

 Hari ni takde aktiviti sangat kat umah. Lyezha plan dengan hubby nak masak Sayur Lodeh. Tetiba rasa macam nak makan sayur lodeh pulak. Pagi tadi pegi Pasal Perling cari bahan-bahan untuk masak. Tak banyak mana pon bahan-bahan sebab kat rumah tu dah ada so cari bahan-bahan yang takde je la. Masa ni dah siap dalam 20% dengan menumis bahan yang di kisar tu.
 Sayur-sayur yang dah potong tu, Lyezha rendam dulu bagi buang benda-bendar kotor. Ada orang cakap kalau rendam ke basuh sayur tu lama-lama, nanti protein atau zat pada sayur tu hilang. Betol ke? heheh
Ni pulak rendam cendawan. Lyezha masak ringkas-ringkas je sebab nanti nak bungkus dan bagi kat kakak yang sedang berpantang tu. Dia nak rasa so ingat boleh la pegi rumah dia kemudian hantar. Gamba yang dah siap masak tak tangkap lak. Alhamdulillah, jadi jugak masak Sayur Lodeh ni walaupun tak pandai mana pon. Terima kasih kat hubby sebab tolong masak jugak walaupun sakit demam heheh

0 Ulasan:

Post a Comment

Follow by Email

About