Followers

Boleh tolong tak?

Tuesday, May 01, 2012 | 0 Comments

jawapan untuk soalan aku cepuk engkau lemas : memang gua tak puas hati. lu sini lah, lu tu pengecut.




Pernah rasa mcm mana hati remuk mcm di gilas lori dan lepastu jatuh di langgar pula oleh lori kayu balak?
pernah rasakan tak semua itu?
sakit bukan? lagi parah, bila kita tak mati cuma nya merana dek kerana insiden tersebut.
menanggungnya lebih dasyat sakitnya dari mati lumat di tanam hidup hidup.Paling menyedihkan bila kita di langgar oleh sorang manusia yang mempunyai hati yang busuk sebusuk busuknya.
orang kata, kalau muka buruk tak apa. kalau baju koyak rabak pun tak apa. kalau mata buta pun tak apa. 
janji biar hati tak busuk. najis lah aok ni.Aku bukan busuk hati, tp hati aku ni tiba tiba nak jd busuk bila dia sakit.

Nak jadi manusia biar jadi manusia yang berguna.
jangan muka cantik, tapi perangai keji. aku geli aku jijik.
kau suruh manusia lain jaga hati kau, tp kau ada jaga hati manusia lain satu masa dulu? tidak.


Jangan mimpi jangan idamkan sesuatu yang dasyat untuk diri sendiri kalau diri tu tak sesempurna mana.
cermin muka, kira berapa banyak jerawat kau ada, ukur pinggang kau lebar mana.
kalau rasa diri tu masih jahil, jadi sila. sila cermin diri.


sampai aku mati, aku tak akan maafkan kau. kalau aku bela saka, aku turunkan kat kau. biar hidup kau di selubungi saka harimau saka gajah yg aku bela.
baru adil dan saksama kan?

cara kau berpakaian, cara kau bercakap, cara kau bergaul semua melambangkan cara ibu abah kau didik. 
jadi, kalau taknak orang lihat kau dr aspek yg bukan bukan sila ubah gaya kau.

0 Ulasan:

Post a Comment

Follow by Email

About