Followers


Reaksi Ibu Nur Amalina Che Bakri Berhubung Isu Gambar Anaknya

Berikut ialah reaksi Puan Sabariah:
Saya bukan semata-mata nak membela anak saya. Sebagai ibu saya juga tentu tidak akan terima jika berlaku sesuatu yang tidak baik kepada anak saya.

Saya tahu dia macam mana. Gambar yang disebar itu saya sendiri yang rakam sewaktu kami bercuti bersama-sama rakan-rakan anak saya di Paris tiga tahun lalu. Malah seluar yang dia pakai itu saya sendiri yang beli.
Anak saya bukan seorang gadis yang liar. Saya tahu dia lebih daripada orang lain. Kami berhubung hampir setiap malam. Saya juga sudah 13 kali ke sana sejak dia menuntut di UK.

Mengenai tuduhan anaknya dah buang tudung, ibunya menjawab. ” Anak saya memang tidak bertudung. Orang hanya tengok gambar dia semasa dia bersekolah menengah. Waktu itu dia memeng bertudung ke sekolah”.

Amalina kini sedang menuntut dalam dua bidang sekali gus iaitu jurusan perubatan dan juga sains farmakologi di University of Edinburgh, Scotland.

Tuduhan anaknya mewarnakan rambut dan gemar bersosial pula di jawab dengan…”ia hanya fitnah yang sengaja mahu mencemarkan nama baik anaknya”

“pelajaran anak saya tidak terjejaspun, dia kini dalam proses menerbitkan buku yang akan digunaka oleh pelajar perubatan, pensyarah dan pengamal perubatan yang dihasilkannya dengan bimbingan profesor di sana.
Empat kajiannya telah diterbitkan sebagai jurnal dan dia akan menjalankan praktikal di Oxford bermula novenber depan.

Berita Amelina tersebut telah berjaya menyebabkan seramai 800 orang memohon untuk menjadi ‘Rakan’ dalam Facebooknya.

Ditanya apa reaksi Amalina terhadap isu gambar dirinya tersebut…”Dia hanya ketawa sahaja”

Rumusannya Amalina tak ada apa-apa. Semua gambar yang terdedah tersebut direstui ibunya. Pergaulan dengan rakan-rakan seperti yang dilihat dalam gambar tersebut ibunya sendiri yng rakam. Fesyen pakaian yang Amelina pakaipun ibunya sendiri yang belikan.

Kes tudung pula memang Ibunya sendiri tak kisah. Tudung hanya satu pakaian pergi sekolah sahaja dan bukan pakaian peribadi Amalina. Sebagai bukti bahawa Amalina masih berada di jalan yang lurus adalah dia masih lagi hebat dalam pelajarannya.


Dipetik dari :- Rindok.com

Orang Kata :
Tudung hanya satu pakaian pergi sekolah sahaja dan bukan pakaian peribadi Amalina. Sebagai bukti bahawa Amalina masih berada di jalan yang lurus adalah dia masih lagi hebat dalam pelajarannya...org yg berada d jalan yg lurus tdk boleh diukur dgn kehebatan dlm akademik semata2 mak cik oii..x semesto org yg berpelajaran tggi berada pd jalan yg lurus...klu mcm nilah cara mak cik berfikir, mcm mana plk dgn org yg tdk berpelajaran? adakah mereka berada d jalan yg bengkok? org yg berada d jalan yg lurus ni adalah org yg berada d jalan Allah, dan org yg berada d jalan Allah ni adalah org yg soleh&solehah yakni melakukan segala suruhan Allah..klu nk lbh detail lg ialah org yg menutup aurat..ank mak cik 2 tutup aurat ke?

0 Ulasan:

Post a Comment

About