Followers



Bayi hanya suka untuk disentuh. Ia merupakan bahagian penting dalam pertumbuhan dan pembangunan. Sentuhan kulit ke kulit bukan sahaja dapat membantu menguatkan ikatan diantara anda dan bayi anda, tetapi ia juga boleh memberi keselesaan kepada bayi apabila dia marah dan kadang-kadang meringankan gejala kolik. Ini adalah 6 langkah mudah dengan membuat teknik "I Love You" bagi membantu anda memulakannya.


Cari permukaan rata dan selesa untuk meletakkan bayi anda - meletakan selimut di atas lantai yang berkarpet juga sesuai.. Tuangkan sedikit minyak bayi atau minyak Yuyi ke tapak tangan dan sapu tangan anda bersama-sama untuk memanaskan mereka dan minyak. Cuba melihat ke dalam mata bayi anda, dan menyanyi atau bercakap kepadanya seperti yang anda lakukan urutan. Beri perhatian kepada tindak balas bayi anda: Jika dia tidak seolah-olah menikmati sendiri, mencuba sentuhan yang lebih ringan.


    

1.Semasa menghadap bayi anda, gunakan dua atau tiga jariuntuk membentuk huruf "I" di sebelah kanan abdomen dengan pergerakan yang lembut. Mula di bawah rusuk dan terus turun ke sendi pinggul , menggunakan minyak untuk melicinkan cara anda.

2.Seterusnya, buat dari kiri ke kanan di seluruh abdomen bayi anda, dengan menggerakkan jari anda ke kanan iaitu membentuk huruf "L"

3.Gunakan urutan yang pendek ke bawah di sebelah kanan perutnya untuk melengkapkan "L."

    

4.Seterusnya untuk huruf yang terakhir, iaitu menterbalik "U," mulakan urutan di sebelah kiri perut 

5.Bagi membentuk huruf  "U," gerakkan jari anda di bahagian atas perut bayi anda dengan satu garisan melintang.

6.Dan untuk bahagian akhir huruf "U," buat urutan ke bawah di sebelah kanan bayi anda.

Itulah cara-cara yang boleh kita mulakan untuk melakukan banyak sentuhan pada bayi dan permulaan untuk mengurut bayi. Jikalau ada sebarang pertanyaan, jangan lupa follow dan tinggalkan komen anda.

0 Ulasan:

Post a Comment

About